Tuesday, May 3, 2011

IQ TEST

haaahh..arini saye nk share satu iq test yg sye jumpe mase surf td..try la.!!

Ujian IQ

Di bawah ini Ada tiga soalan untuk anda, Anda kena menjawabnya secepat mungkin. Jangan terkebil-kebil atau ambil masa yang lama sebab teka-teki ini untuk menguji kepantasan Dan kecekapan IQ. Kalau satu soalan pun nak jawab sampai lima minit baik tak payah buat teka-teki. Ingat jawab sepantas yamg mungkin.
Dah sedia… ok Kita mulakan sekarang.

Soalan Pertama
Anda memasuki satu pertandingan lumba lari. Di pertengahan perlumbaan itu anda telah memotong peserta yang berada di tempat ke dua. Sekarang anda berada di kedudukan mana?

Jawapan:
Pertama? Kalau anada jawab pertama maknanya jawapan anda salah. Kalau anda memotong peserta di tempat ke dua, maknanya anda berada di tempat kedualah. Cuba fikir balik.. Betul tak
Ok sekarang soalan kedua pulak.. Jawab secepat mungkin..

Soalan Kedua:
Anda memotong pulak peserta yang berada di kedudukan yang terakhir perlumbaan. Dimana kedudukan anda sekarang?

Jawapan :
Jika anda menjawab kedudukan kedua terakhir, maknanya anda salah lagi. Bagitahu kami macammana anda boleh memotong orang yang berada di tempat terakhir?

Soalan ketiga:
Bapa Mary Ada lima orang anak perempuan 1) Nana 2) Nini 3) Nono 4) Nene. Siapa agaknya nama anaknya yang ke lima?

Jawapan:
Jika anda jawab Nunu.. Salah.. Jawapannya Mary lah.
Macamana jawapan2 anda setakat in.. Byk betul ke banyak yang salah… Klu semua betul IQ anda memang cekap Dan pantas. Kalau semua salah.. Akuilah IQ anda sememngnya lemah. Ok Cuba pulak teka teki bonus ini.

Solan Bonus:
Ada seorang bisu hendak beli berus gigi. Sampai di kedai dia pun menggayakan cara menggosok gigi pada pekedai tadi. Dapatlah dia sebatang berus gigi. Seminit kemudianada seorang buta hendak beli cermin Mata. Bagaimana dia hendak beritahu pekedai itu.

Jawapan :
Kalau anda jawab, gayakan cara orang pakai cermin Mata, sangkut ditelinga. Anda salah lagi. Buka mulut cakap ajalah.. "Encik saya nak beli cermin Mata" .. Habis cerita.. Dia bukanya bisu

2 comments: