Saturday, May 14, 2011

KE MANA HALA TUJU AKU LEPAS INI

fuuhh..gila mak aih.lame xpost kat blog ni.nway,berdasarkan tajok di atas,saye akan citer skit pasal perjalanan akademik aku pasni.

okeh.lepas dpt result spm arituh, saye dengan bersungguh-sungguh mengisi borg itu ini segala mcm benda lah.pastu pegi intebiu sana sini.mula2 jpa,pastu yysan tganu.tp yg paling diingati ialah intebiu yysan tganu.sbb??sbb sume kami berenam dihemtam habis-habisan oleh panel..dan setelah diuji oleh 2 soalan sahaje selama xsampai sejam(mayb stengah jam je kot),,panel tu kate "all of you six are not adequate yet to leave this msia"..hak3~lagi2,dentistry yysan tganu da x taja taon ni.medik je yg ade.haih.saye mmg xminat medik la..so,kalo x dpt pon,xkesah.

ok.berbalik kpd tujuan asal,,hala tuju saye.baik.arituh heboh pasal matrik.samapi kwn saye ade yg sampai tdo lewat nak cak dpt matrik mane.saye?saye cek keesokan la.malas nk cek awal2.dan lepas tu,dpt la matrik pahang.

ok. a week afta that,kuar plak isu upu.aha,,ade yg nk tdo lewat la,semata-mata nk cek dpt u mana,pdahal,result upu kuar pukul doblas tgh hari.haha~dan lepas cek,aku dpt la 1st choice aku..yakni asasi pergigian di UIA


ok.ni la uia yg bakal aku pegi,

dan petang itu juga ade kuar result jpa.dan hampeh.postpone kpd 9 mei plak. tp mlm tgok brita, biasiswa jpa hanya utk yg dpt 8a+ n above.harghhh!!~bile denga je psal tu,terus jd xsemangat..
tp nk buat camner kan,mase tu hati da mmg decide nk pegi uia.tp,saye ttp doa mitak2 dpt jpa.
them,9 mei kol 5 ptg,saye bukak lagi,dan hampeh lagi,postpone xabes2,,,haih.susah bebenonyer nk tau.haha.tp semlm la konpem jpa kuarkan outcome dia.mase kat masjid,kwn aku ckp yg dia dpt kol dari jpa.dia dpt program ke usa.waaahh!!~mamat ni.how come dia dpt call?aku xdpt ke?pastu balik umah tnyer kwn aku lagi sorg,dia pon dpt kol jugak.usa jugak.haih.mase tu da mmg ingt aku mesti xdpt.dipendekkan citer,lepas smyg asar,aku cek la jpa tu.lame jugak nk loading nya.dan alhamdulillah aku dpt.hak3~yeah!!akhirnya! jpa offer aku biasiswa pergigian ke india selama 60 bulan(5 tahun)..tp kena buat A-LEVEL dulu kat KTT,sepang selama 1 1/2 tahun.


ok.ni la KTT yg bakal aku pegi buat A-LEVEL nnt.

nway,aku pon nk ucapkan tahniah kat kwn2 aku yg dpt jpa jugak.sama ada yg dpt overseas atau local,,sememangnya,anda HEBAT!!!

BRaInS
1) faris hadi-USA
2) faiz fahmi-KOREA
3) rahim rasyeed-KOREA
4) ahmad safwan-KOREA
5) ahmad ekram-USA
6) mustaffa-MANIPAL
7) sarah zakaria-maklumat lanjut xdiperolehi
8)
che syafiq-JORDAN
9) haafizhul hariz(clazmate aku dulu)-UIA
10) zukefli_UMP

SESTER/SIF
1) payed- USA
2) liana najihah-twinning programme farmasi ngan Uni. of Nottingham-msia cmpus

kpd MARA applicants,sabar ye.nnt resut kuar juga!

No comments:

Post a Comment